środa, 5 maja 2010

Śniadaniowe muffinki z rabarbarem.


 
Długo nie mogłam się przekonać do muffinek. Chyba dlatego, że myślałam o nich w kategorii deserów, do której przecież nie należą, w przeciwieństwie do cupcake'ów. I technika wykonania i składniki, nie mówiąc już o smaku, są tu przecież diametralnie różne. Teraz jeśli robię muffinki, to tylko z przeznaczeniem na śniadanie.
Poniższe muffinki są idealną poranną przekąską. Nie są prawie w ogóle słodkie, właściwie wydaje mi się, że większości będzie w nich brakowało cukru. Może wynika to z użytych przeze mnie owoców - w oryginalnym przepisie Martha wykorzystuje w końcu znacznie słodsze od rabarbaru truskawki. Myślę, że spokojnie można do ciasta dodać jeszcze 0,25-0,5 szklanki cukru, chociaż mnie smakują i w wersji niesłodkiej.
Z tego przepisu upiekłam 12 standardowej wielkości muffinek, ale korzystałam z amerykańskiej miarki. Korzystając z typowych (1 szklanka = 250 ml) miarek prawdopodobnie otrzymamy 1 bądź 2 muffinki więcej.

Składniki:
- 1,5 szklanki pokrojonego na plasterki rabarbaru
- 1/3 szklanki cukru
- 1,5 szklanki białej mąki pszennej
- 0,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody
- 0,5 łyżeczki sody (można dać mniej)
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- 1 szklanka maślanki (ja zastąpiłam szklanką odtłuszczonego mleka wymieszanego z łyżką octu winnego)
- 0,25 szklanki oleju (użyłam rzepakowego)
- jajko
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- cukier do posypania, może być brązowy

Wykonanie:
Wymieszać w miseczce rabarbar z cukrem. Odstawić aż rabarbar puści sok.
Zmieszać wszystkie suche składniki przy pomocy trzepaczki. Można na tym etapie dosypać dodatkowy cukier.
W osobnym naczyniu zmieszać maślankę, jajko, olej i ekstrakt. Dodać do suchych składników i wymieszać tylko do połączenia się składników. Powinny zostać grudki!
Nałożyć do wyłożonych papilotkami foremek, posypać z wierzchu cukrem. Można na wierzchu poukładać kilka dodatkowych plasterków rabarbaru.
Piec 17-20 minut lub do suchego patyczka w temperaturze 200ºC.
Studzić 5 minut w formie, następnie wyjąć i dalej studzić na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz