środa, 5 maja 2010

Rabarbarowa ice tea.


 

Przeglądając stronę Marthy Steward trafiłam na przepis na Rhubarb Iced Tea. Niestety, jak się okazało, amerykańska rabarbarowa herbata mrożona to po prostu nasz kompot. Pomysł połączenia herbaty z rabarbarem bardzo mnie jednak zaciekawił i prawidłowo, bo to połączenie świetne.

Herbatka jest mało słodka i dość kwaśna, dokładnie tak jak lubię, z przyjemnym (dla mnie) posmakiem garbników.

Składniki (na około litr):
- 3 spore łodygi rabarbaru
- 50 ml cukru
- 4 torebki herbaty (użyłam 2 torebek zwykłej i 2 earl grey)
- woda
Wykonanie:
Rabarbar pociąć na kawałki o długości 2-3 cm, wrzucić do rondla razem z cukrem. Zalać ok. 800 ml zimnej wody, doprowadzić do wrzenia i gotować na wolnym ogniu przez 15 minut.
W międzyczasie przygotować herbatę - torebki herbaty zalać ok. 300 ml wrzątku, zaparzyć esencję.
Kompot połączyć z herbatą i przelać do dzbanka. Można przecedzić, ale ja lubię miękkie kwaskowate kawałki rabarbaru w mojej ice tea. Napój podawać schłodzony, z kostkami lodu.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz